Milliste klientide pealt metsafirmad enim teenivad? Kas kuulud ka nende hulka?
Metsamajandus on puhas matemaatika, kus metsafirma enda kasumi teenib juba metsa ostuhetkel. Metsafirmade kulutused metsa ülestöötamisele ja transpordile on fikseeritud, täpselt on ka teada metsamaterjali kokkuostuhinnad. Ainus võimalus kasumit teenida jääb metsaomaniku arvelt.
Oleme oma töös näinud, et metsafirmad on enda potentsiaalsed kliendid hästi ära kaardistanud. Selgeks on tehtud kellele tasub rohkem tähelepanu pöörata ja kellega milliseid võtteid kasutades on lootust sõlmida enda jaoks kasulik tehing. Kirjutame siinkohal lahti mõned kliendigrupid ja olukorrad. Kas kirjeldus tundub tuttav?
Otsekliendid
Võib kõlada uskumatult, kui kõige vähem pööratakse tähelepanu nendele klientidele kes ise, otse metsafirmalt pakkumist küsivad. Üldjuhul on sellised kliendid saatnud päringu veel kümnekonnale firmale ja tihti ei pruugi see metsaomanik nende seast ostjat validagi. Tihti on metsa hinnapakkumist tarvis metsa väärtuse hindamiseks, näiteks varade jagamise puhul, ja tegelik soov metsakinnistut või raieõigust müüa puudub. Metsafirmad on sunnitud aga selliste hinnapakkumiste koostamiseks kulutama raha – käima kohal metsas, tegema enda kalkulatsioonid, kulutama meistrite aega, kuid metsaomanikuga tehingusse jõutakse vaid ühel juhul kümnest. Seetõttu tehakse metsaomanikule otse tunduvalt madalam hinnapakkumine või jäetakse pakkumine sootuks koostamata.
Metsa väärtusest saab otse pakkumist küsides: 60-70%
Tuttavate-tuttavad
Metsafirmades töötavatel müügiinimestel, ettevõtete enda töötajatel ja juhtidel on kõigil välja kujunenud oma sõprade ja tuttavate võrgustik, kellega õigel hetkel tehing sõlmida. Tuttavate ja tuttavate-tuttavate hinnapakkumised saab koostada aga suurema varuga, sest metsafirma teab, et tuttavad ikka ju kellelegi teisele ei müü. Kui tehingus on vahel veel ka mõni tuttava-tuttav siis võib kindel olla, et metsaomaniku arvelt teenib lisaks metsafirmale ka see tuttava-tuttav, kes klienti metsafirmale soovitab. On juba vana tõde, et tuttavale võib koostada enda jaoks soodsama hinnapakkumise, sest läbi tuttavate soovituste saab metsaomanikuga kindlasti tehingu sõlmitud ja seega korraliku kasumi teenida. Küll aga on suurem tõenäosus, et tehinguni jõutakse ja seetõttu võib hinnapakkumise koostada pisut parema, kui suvalisele otsekliendile. Ka metsaomanikule jääb mulje, et ta saab ju rohkem raha kui mõnest teisest, suvalisest metsafirmast võrdlevat pakkumist küsides.
Metsa tegelikust väärtusest saab metsaomanik tuttava kaudu: 70-80%
Pärandisaajad
Pärimisregistril hoiavad metsafirmad ja metsavahendajad eriti pingsalt silma peal ja seda väga lihtsal põhjusel – üldjuhul ei ole värske metsaomanik kursis metsakinnistu väärtusega ja tihtilugu soovib päranduseks saadud kinnisvara kiirelt maha müüa. Samuti ei ole sellised noored kliendid veel ära tüüdatud metsavahendajate kõnedest ja ei oska ettegi kujutada kuidas professionaalne müügimees võib oma ohvrile mütsi pähe tõmmata erinevaid võtteid, ettekäändeid ja põhjusi välja mõeldes ning heal juhul pool metsa väärtusest makstes.
Metsa väärtusest saab pärandvara värske omanik heal juhul: 50%
“Üle aia” kliendid
Igal metsafirmal on oma tegutsemispiirkonnas teada need kõige väärtuslikumad ja küpsemad metsad ja nende metsade omanikega hoitakse ka häid suhteid. Käiakse “üle aia” juttu rääkimas ja peetakse ka pühade ajal meeles. Need on metsaomanikud, keda on võibolla isegi aastaid ette valmistatud metsa müügiks ja kui lõpuks metsaomanik metsa müügi otsuse teeb, siis esimesena pöördub juba tuttava ja pealtnäha ausa oma küla metsafirma juhataja poole. Metsaomanikule pruugi pähegi tulla, et väärtuslik raieküps mets võib väärt olla isegi kuni kaks korda suurema summa.
Metsa väärtusest saab üle aia tehingut tehes: 50-80%
Iseteadjad
On metsafirmasid, kes peale raietööde pakuvad teisigi teenuseid, näiteks metsamajanduskavade koostamist, maaparandustöid või istutamist. Metsaomanikule pakutakse kõike koos ühe teenuste komplektina. Metsaomanik teeb enda arvates teadliku otsuse, kuid reaalsuses võib metsafirma koostada metsamajanduskava endale sobilike andmetega, jätta metsast vale mulje ja maksta seeläbi metsaomanikule vähem, kui on metsa reaalne väärtus. Samuti võib metsaomanik arvata, et saab mugavalt metsa raieõiguse müüa koos metsafirma kohustusega istutada peale raietöid uus mets, kuid reaalselt on metsafirmad huvitatud vaid metsakinnistu või raieõiguse ostmisest ja muude tööde teostamine ostetakse tegelikult sisse mõnelt teiselt firmalt, seejuures sealt ka veel ise vahelt teenides. Tavaliselt saab selliseid nõkse kasutades metsaomanikult metsa tunduvalt odavamalt kätte, kui oleks selle metsa reaalne väärtus. Lisaks saab mitmekordse hinnaga metsaomanikule maha müüa veel ka istutamise või metsa hooldusraied. Metsaomanikule jääb mulje et ta saab ühest kohast mugavalt ja ajakuluta kõik vajalikud teenused, tegelikult saab ta aga ühest kohast mitmekordselt petta!
Ühest ettevõttest kõik teenused tellides kaotad rahas: 40-60%
Vahendajate ohvrid
Metsavahendajad paistavad silma eriti agressiivsete müügikõnedega ja ebaausate võtetega metsaomaniku mõjutamisel. Vahendajatel ei ole üldjuhul endal ei metsatehnikat, kvalifikatsiooni ega huvi metsaomanikule rohkem raha maksta, kui minimaalselt hädavajalik. Seetõttu on vahendajatel alati ohvrid, mitte kliendid.
Vahendaja on kui kelm, kes oma tegelikke huve peidab ilusa jutu taha, mida metsaomanikul on pea võimatu kontrollida. Nagu nimest järeldada võib siis peale metsaomanikult metsakinnistu või raieõiguse välja petmist asub vahendaja seda kõrgema hinnaga turul tegutsevatele metsafirmadele maha müüma, ise vahelt priske vaheltkasu teenides.
Metsavahendajalt saab metsaomanik metsa väärtusest: 25-50%
Tark metsaomanik müüb metsa Timber.ee oksjonil
Ka need, kes metsandussektorit läbi ja lõhki tunnevad teavad, et Timber.ee oksjonil saab enda raieõiguse või metsakinnistu eest absoluutselt maksimaalse hinna! Ka suured metsaettevõtted müüvad endale ebasobivas asukohas olevaid raieid Timber.ee oksjonil sest ka nemad teavad, et nii saab kõrgeima võimaliku tulu ja ise ei pea tööd ette võtma. Samuti RMK ja metsa-investeerimisfondide töötajad, Eesti TOP 10 suurmaaomanikud, kirikud ja kohalikud omavalitsused. Kokku ligi 1000 klienti.
Oksjoni käigus pakuvad metsafirmad kõrgemat hinda, kui seda tavaolukorras otse kliendile makstaks. Põhjuseid selleks on mitmeid. Metsafirmad teavad, et AS Timber poolt ette valmistatud raieõiguse dokumendid on korrektselt vormistatud, eeltöö on tehtud ja kui arve on tasutud siis saab raiet kasvõi kohe teostama asuda. Kui kõrgeim hind on pakutud siis saab kindel olla, et raiuma ka minna saab. Samuti jääb ära kliendiga suhtlemisele kuluv töö.
AS Timber metsaspetsialistid omavad pidevalt ülevaadet selle kohta kus Eesti metsades mõni metsaettevõte hetkel toimetab või kes millist sortimenti parasjagu vaja. Nii oskame just neile raieõigusi pakkuda ja oksjonil osalema kutsuda.
Timber.ee on ainus oksjonikeskkond, kes ka vastutab! Vastutab nii metsaomaniku ees kui ka metsafirma ees lepingute korrektsusega.
Loomulikult ka oksjonil osalemisel tekkiv hasart – kui metsafirma on juba kulutanud aega metsaga tutvumisele ja kalkulatsioonide koostamisele siis loomulikult on tema suurim huvi teist metsaifrmat oksjonil võita. Seeläbi kerkib hind kõrgemaks ning sellest võidab metsaomanik.
Oksjonilt saab metsaomanik alati: 100+%
Soovid enda metsast maksimaalse tulu saada? Oleme valmis aitama. Meie konsultatsioon on Sulle tasuta!